19 Eylül 2010 Pazar

Alpine A110 mu dediniz?

Bazılarına göre metal karoserin altında gizlenen Renault motorunu hakkıyla taşıyan yegane otomobillerden biridir Alpine. Aslında Renault sadece motor, Alpine'de onun dışını saran yakışıklı otomobiller üretse herhalde herşey Fransız araba üreticisi için çok farklı olurdu. A110'u 70'lerin Rally otomobili olarak hatırlayanlar olabilir, ama bu yakışıklı Rally pistlerinden daha fazlasını hakkediyor.A110 60'ların başından 70'lerin sonuna kadar arkadan Renault motorlarıyla ün salmış Alpine firması tarafından üretilen, 70'lerin başında Rally pistlerine pelesenk olmuş vakti zamanında çok canlar yakmış tam bir 60'lar çocuğudur. A108'in küçük kardeşi olarak lanse edilen ezik dostumuz yılların ayaklarının (tamam lastiklerin de diyebiliriz) altından hızlıca akıp gitmesi akabininde 108 modelinin gölgesinden kurtulup, kendi adına hutbe okutmuş ve bağımsızlığını ilan ederek, kendi karizması ile asfaltlarda kol gezmeye başlamıştır.
60'ların sonunda Renault'un 16TS motorlarıyla kuşanan A110 modelleri A100 1600S'lere doğru evrimleşmeye başlamış ve saatte 210 km/s hız ve 125 hp güçle Rally pistlerine göz kırpmaya başlamıştı. Alpine'in yarış araçları ve binek araçlar olarak iki tip araç üretmeye başlaması ile sonuçlanan süreçte A110'lar yıllar boyu karizmalarından hiç ödün vermeyen, adeta yaşlandıkça karizmatikleşen bir George Clooney edasıyla yollarda boy göstermeye devam etmiştir.40'yıllık serüvenin kahramanı Renault Alpine'in son durağı ise bizim model araba-motor koleksiyonumuz oldu tabi ki. Masmavi parıldayan A110'ların en yakışıklısı 1600S Burago tarafından takozlanıp 1:24 formatında avcumuza düştü. Chevrolet'nin Camaro'su, Ford'un Mustang'i neyse bir koleksiyon için Renault'un Alpine'i de odur. Arkadan motorlu tek kapılıların büyükbabası, yakışıklı ihtiyar'ın fiyatı 30TL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails